Primul tren din lume alimentat cu hidrogen
Primele trenuri din lume alimentate cu hidrogen pot parcurge o distanță de 1000 de km, fără a polua mediul înconjurător
Primele trenuri din lume alimentate cu hidrogen pot parcurge o distanță de 1000 de km, fără a polua mediul înconjurător
Coradia iLint este primul tren de călători din lume, alimentat de hidrogen, fabricat de Alstom Transport și lansat în Germania în iulie 2018. În prezent, trenurile regionale Coradia iLint fabricate în localitatea germană Salzgitter emit doar apă condensată și abur.
Trenul Coradia iLint funcționează datorită tehnologiei cu hidrogen și celulele de combustibil care sunt așezate pe acoperișul trenului, în timp ce pe partea inferioară a trenului este prevăzut un motor de tracțiune, scrie Alstom Coradia iLint.
Cum funcționează trenul Coradia iLint?
Trenul Coradia iLint, capabil să transporte 300 de pasageri, se alimentează, așadar, pe baza energiei electrice, pentru a încărca sistemul de tracțiune și sistemul de bord, care este generată prin combinarea hidrogenului cu oxigenul din aer și prin o celulă de combustibil.
De asemenea, stația de alimentare a trenurilor cu hidrogen este fabricată dintr-un container de oțel înalt de 40 metri, aflat lângă șine în stația Bremervorde.
Coradia iLint expoziție 2016
În septembrie 2016, trenul Coradia iLint cu emisii zero a fost expus la expoziția Inno Trans din Berlin. Un an mai târziu, în martie 2017, a fost pus pe șine în funcțiune, trenul atingând viteza de 80 km pe oră pe pista de testare a companiei Alstom în Saxonia Inferioară.
După ce testele au fost trecute cu succes, din septembrie 2018 două trenuri funcționează în Saxonia Inferioară. Tot în anul 2018, Coradia iLint a câștigat premiul „GreenTec Mobility”.
Trenul care nu are nevoie de șine electrificate
Un avantaj al trenurilor Coradia iLint este că pot fi puse în funcționare și pe
rețelele care nu pot fi electrificate. Felix von Borck, șeful Căii ferate declară:„Bateriile de tracțiune pentru trenuri sunt exigente și trebuie să ofere puterea de a accelera trenul, de a păstra energia de frânare și de a efectua aceste sarcini în siguranță, în mod sigur și pentru mulți ani “.
Planurile de viitor pentru trenurile cu hidrogen din Saxonia Inferioară
Saxonia Inferioară își propune până în 2021 să achiziționeze 14 trenuri cu
hidrogen pentru a le pune în funcțiune pe șine. Acest tren este rezultatul
muncii în echipă a francezilor și germanilor pentru a facilita cooperarea
transfrontalieră.
Autoritatea de transport feroviar local din Saxonia Inferioară precizează faptul că trenurile Coradia iLint vor parcurge un traseu de 10 km de linie ferată între mai multe orașe din landul Saxoniei inferioare.
Procesul de alimentare al trenurilor
Trenurile Coradia iLint vor fi alimentate la o stație de hidrogen mobilă, gazul fiind pompat din stația de alimentare, din gara Bremervorde din Saxonia Inferioară.
Trenurile cu rezervorul plin pot parcurge o distanță de 1000 de km, fără a polua mediul înconjurător, înlocuind transportul diesel între Elbe Weser Verkehrsbetriebe și pot atinge o viteză maximă de 160km/h, pentru cele regionale și de 200km/h, în cazul trenurilor de tip Intercity.
Autor Claudia Onofrei